Son Dakika..
Yükleniyor...
21 Aralık 2013 Cumartesi

'Yurtdışında Yaşayan Türklerin Eğitim Durumu ve Yaşadıkları Sorunlar' Konferansı



Türk Eğitim-Sen 2 Nolu Şubesi Konferans Salonu'nda, Türk Eğitim-Sen ve Türkiye Kamu-Sen İstanbul İl Başkanlığı bünyesinde yurtdışında yaşayan Türklerin eğitim durumu ve yaşadıkları sorunlarının öğrenilmesi ve bu sorunların çözülmesi için bilgi edinmek amaçlı düzenlenen konferansa, Türkiye Kamu Sen ve Türk Eğitim Sen İstanbul İl Başkanı Yrd. Doç. Dr. M. Hanefi Bostan, Hamburg Türk Veliler Birliği Başkanı Malik Karabulut, öğretim görevlileri ve davetliler katıldı. Konferansa katılmak için Almanya'dan gelen Hamburg Türk Veliler Birliği Başkanı Malik Karabulut burada bir sunum yaptı.



Konferansın ardından açıklama yapan Türkiye Kamu Sen ve Türk Eğitim Sen İstanbul İl Başkanı Yrd. Doç. Dr. M. Hanefi Bostan, "Konferansın amacı yurt dışında yaşayan Türk çocuklarının eğitiminin nasıl yapıldığı, oradaki sıkıntıları ve Türk hükümetinin bu konuya eğilip eğilmediği, sorunların çözülmesi noktasında neler yapıldığını tespit etmektir" dedi.



Türk çocuklarının alıkonularak Hıristiyanlaştırıldığına dair bilgilerin kendilerine geldiğini aktaran Bostan, "Zaman zaman Türk çocuklarının alıkonulduğu ve Hıristiyanlaştırılmaya çalışıldığı ve Almanca eğitime zorlandığı, Türkçe eğitimin yapılmadığı şeklinde bilgiler gelmektedir. Bizde bu konuyu detaylı öğrenmek için uzmanlara danışarak neticede biz bir eğitim sendikasıyız sorunları uzmanlarından öğrenip bu konuda hükümeti uyarmaktır" diye konuştu.



Hamburg Türk Veliler Birliği Başkanı Malik Karabulut ise, "Davet üzerine Almanya'dan Türkiye geldim. Konumuz Almanya'daki eğitim sistemindeki eşitsizlikler ile kurumsal ve yapısal tutumu ve yaşanılan sorunları burada konuşmak ve çözüm üretmek" dedi.



CENK İŞVER





Kaynak: 'Yurtdışında Yaşayan Türklerin Eğitim Durumu ve Yaşadıkları Sorunlar' Konferansı

Bursa Güvenlik Sistemleri

0 yorum:

Yorum Gönder

Quick Message
Press Esc to close
Copyright © 2013 Bursa Güncel Haber Merkezi All Right Reserved