Son Dakika..
Yükleniyor...
24 Mart 2013 Pazar

Yeni Pardus, Pazartesi Çıkıyor

Devlet tarafından desteklenen ve Tübitak tarafından geliştirilmesine devam eden Linux dağıtımı Pardus'un yeni sürümünün çıkmasına 2 günden az bir zaman kaldı.
Resmi web sitesinde sayaç ekleyen ekip, yeni sürümü 25 Mart Pazartesi günü Ankara Bilkent'teki ULAKBİM binasında TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak'ın katılımıyla duyuracak.

En büyük kozu Fatih Projesi
Ücretsiz olan Pardus'un hedefinde ev kullanıcıları ve kurumsal kullanıcılar var. Pardus'un en büyük kozu ise Fatih Projesi olacak. Milli Eğitim Bakanlığı desteklerse, başta akıllı tahtalar olmak üzere birçok sistemde bu işletim sisteminin kullanılması bekleniyor.
Stratejik açıdan son derece önemli bir ihtiyacı karşılaması düşünülen işletim sisteminin önündeki en büyük engel ise Windows'a karşı elinde çok güçlü kozların olmaması.
Belki de tanıtılacak yeni sürümde paylaşılacak olan yeni sürümler, ev kullanıcılarının ve kurumların bu işletim sistemini tercih etmesi konusunda önemli katkıda bulunabilir.

Kimler ilgileniyor?
İlk kurumsal kullanıcılarından biri Genelkurmay Asker Alma Dairesi olan Pardus, Milli Eğitim Bakanlığı’nın akıllı tahta projesinin de tercih edilen işletim sistemlerinden biri oldu.
Akıllı tahtaya uygun bir Pardus sürümü, mevcut cihazlara kuruldu ve toplam kurulumun 400 bini geçmesi bekleniyor. Türkiye’nin en kalabalık resmi kurumlarından biri olan SGK’da Pardus ile ilgileniyor. (SDN)

0 yorum:

Yorum Gönder

Quick Message
Press Esc to close
Copyright © 2013 Bursa Güncel Haber Merkezi All Right Reserved