Son Dakika..
Yükleniyor...
25 Mart 2013 Pazartesi

Pardus 2013 Kullanıma Sunuldu


2003 yılında başlatılan ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik araştırmalar kurumu (Tübitak) bünyesinde geliştirilen Pardus projesinin 2013 sürümü, kamu, özel şirket ve bireysel kullanıcılar için kullanıma sunuldu.
Yerli işletim sistemi Pardus, 2003 yılından günümüze kararla geliştirilerek, kullanım oranı giderek arttırılıyor. İşletim sisteminin 2013 sürümü ile kullanıcılarına yeni olarak "Pardus Portal" ve "Danışma Hattı" hizmetlerini verilmeye başlanmış durumda. Pardus Portal ismi verilen yeni servisin, kamu ve özel kurumlarla birlikte ev kullanıcılarına yönelik sosyal bir platform oluşturma hedefiyle kurulduğunu belirten Tübitak Başkanı Prof. Altunbaşak, “Haberler, duyurular, forum, blog, wiki gibi sosyal uygulamaların yanı sıra, TÜBİTAK tarafından üretilen tüm belgeler, Linux dünyasına ilişkin haberler, yeni geliştirilen uygulamalar ve kullanımları, yardım belgeleri, TÜBİTAK tarafından Pardus özelinde geliştirilen uygulamalar ve yol haritaları da portal üzerinden paylaşılacak. 
2013 Pardus sürümü ile yeni başlatılan "444 5 773 Danışma Hattı" ise kamu kurumlarına Pardus işletim sistemiyle ilgili destek ve çözüm sunulması amacıyla geliştirilerek, sistem hakkında öneri ve değerlendirmeler yazılım ve yönetim ekibiyle paylaşılarak, hızlı bir gelişim sağlanacak.

Yeni geliştirilen yerli işletim sistemimiz olan Pardus 2013 sürümüne, aşağıdaki bağlantı üzerinden ulaşabilirsiniz. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Quick Message
Press Esc to close
Copyright © 2013 Bursa Güncel Haber Merkezi All Right Reserved