Son Dakika..
Yükleniyor...
24 Mart 2013 Pazar

Çin'in Milli İşletim Sistemi "Ubuntu"


Teknoloji anlamında kendi deyimlerine göre batılı ülkelerin hegemonyasından kurtulmak isteyen Çin, kendi web tarayıcısı ve kendi arama motorunu oluşturduktan sonra şimdi de kendi işletim sistemi için çalışmalara başladı. Bu konuda ise Ubuntu'nun geliştiricisi ve yayımcısı olan Canonical ile işbirliğine giden Çin'in kendine özel işletim sisteminin adı ise 'Ubuntu Kylin' olacak.
Çin Endüstri Bakanlığı ile Canonical arasında gerçekleştirilen anlaşma ile önümüzdeki aylarda piyasaya sunulması beklenen işletim sistemi Çince karakter desteğiyle hizmete sunulacak. Şimdilik dizüstü ve masaüstü bilgisayarlara gelmesi beklenen Ubuntu Kylin, Linux tabanlı olacağından açıklara ve virüslere karşı son derece güçlü olacak.
Aslında Çin'in bu işletim sistemini seçmesinin sebebi de bu. Çünkü Çin ve ABD arasındaki rekabet internet aleminde de devam ediyor ve ABD'li hackerlar Çin'li bilgisayarları sık sık ziyaret ediyor.
Öte yandan Ubuntu Kylin, Baidu maps, alternatif ofis yazılımları, görsel yönetimi yazılımları ve Taobao alışveriş hizmeti gibi birçok yazılımı da bünyesinde barındıracak. (TeknoKulis)

0 yorum:

Yorum Gönder

Quick Message
Press Esc to close
Copyright © 2013 Bursa Güncel Haber Merkezi All Right Reserved